Volg mij op

Recensies De helft van mijn ziel

Recensies en interviews:

Gijs Korevaar, recensent van het AD :
‘Net als in Medelijden met de duivel, mengt de schrijfster heden en
verleden tot een aantrekkelijke mix vol verrassingen en spanning.’ 4 sterren

De helft van mijn ziel volgt dezelfde trend als Leroy’s vorige werken: verrassende combinaties van verleden en heden vol met raadsels en ontknopingen.  Wat De helft van mijn ziel speciaal maakt is de opbouw van de spanning. Vanaf de eerste pagina schept Leroy een aangrijpende sfeer van loerend gevaar…. Leroy weeft op handige wijze alle plotlijnen door elkaar en werkt haar personages goed uit…Het is een thriller die aangrijpt en ontroert. Leroy schrijft vlot, gedegen en met oog voor detail. Het plot is vrij uniek in de manier waarop het non-fictie en fictie met elkaar combineert… .De verhaallijnen worden uiteindelijk keurig samengesmeed en zorgen voor een huiveringwekkend einde.Boekenkrant: VIJF sterren!

NBD Biblion (recensent voor alle bibliotheken in Nederland): ‘…Het is een bijzonder spannende thriller waarbij het onderzoek van de politie afgewisseld wordt door e-mails van de moordenaar. De plot is verrassend en geloofwaardig; door de privé besognes bekijkt de politie de zaak bevooroordeeld, wat weer grote gevolgen heeft voor de ontknoping.’

Een pageturner! Dit boek mag je niet missen…! Beluister het interview met mij op donderdag 26 juni van 11.30 tot 12.00 uur op RADIO GELDERLAND door Rob Kleijs. Begint bij minuut 39,34.  http://www.omroepgelderland.nl/web/uitzending-gemist-5/radio/afgelopen-7-dagen.htm

Leuk artikel in De Stad Wageningen over de signeersessie van 21 juni

.Violet in De Stad Wageningen 029

Mooie recensie van Boekenbijlage.nl (16 /7/14)´Het verleden laat nooit los. Het verhaal uit het verleden is gebaseerd op een ware gebeurtenis en Violet heeft daar een mooi psychologisch verhaal omheen geweven. Diverse thema’s komen aan bod zoals homoseksualiteit, pesten, posttraumatische stress stoornis, verlies en verwerking. De helft van mijn ziel is een combinatie van spanning en psychologie met sympathieke personages, een verhaal wat nog even na blijft sudderen.´

4,5 sterren van  Graag gelezen (19-6-14): ‘Hoe verder je in het verhaal komt, des te meer je aan het boek vastgekluisterd zit. Humor is aanwezig in het boek, maar ook hartverscheurende passages. Haat, liefde, vertrouwen, wantrouwen, het geloof in het goede en het geloof in het kwade. Er zijn bovendien prachtige gedichtjes te lezen. Met recht een psychologische thriller. Ik heb er van genoten!’

Prachtige recensie van De Scriptor Belgie (14-6-14): Een auteur origineel noemen is een groot compliment. Als je vanuit een bekende invalshoek – de kwetsbaarheid van kinderen – een verrassend verhaal kunt schrijven, dan wordt dat compliment nog iets groter. 4,5 sterren!

Interview in De Scriptor  (14-6-14): Als je vindt dat een goed boek rijk en origineel moet zijn, dan ben je bij Violet Leroy aan het juiste adres. Vertrekkend van haar tot nadenken aanzettende jeugd, exploreert ze menselijk gedrag dat te maken heeft met verantwoordelijkheid en schuld, vergelding en vergeving. Daarbij verbindt ze het persoonlijke met het maatschappelijke.

Vrouwenbibliotheek Utrecht (12-6-14): Violet Leroy schrijft haar psychologische thrillers met vaart en humor, en er zijn ontroerende scènes die tranentrekkend zijn. Ze weet de spanning goed op te voeren en is een meester in het mixen van feiten en fictie…

Review lezeres: Heb het boek in een adem uitgelezen. En was in tranen aan het eind. Prima boek. Ben verbijsterd door de ingewikkelde intriges die Violet zo knap door elkaar heeft verweven. Dat vereist super- intelligentie en wiskundig inzicht. ‘

Review:  ‘Ik ben begonnen in”De helft van mijn ziel”. Het boek pakte mij meteen al bij de eerste bladzijde,zo uit het leven gegrepen en zo spannend beschreven. Het boek leest zo wie zo heel vlot en boeiend. ‘

Eva Krap op Bangersisters.nl:‘Violet Leroy verstaat de kunst van het thriller schrijven.Vaart, onverwachte plotwendingen en spannend tot op de laatste letter.’

Anne-Jan de Jong van Thrillerz…24/6.Violet Leroy debuteerde met Tot de bodem. Hierna schreef zij Medelijden met de duivel. De helft van mijn ziel is haar derde thriller. De tweede thriller waarin inspecteur Hofman, Dortlandt en Schut hun opwachting maken. 1969, Los Angeles. Twee jongens maken een moord van dichtbij mee, een ingrijpende gebeurtenis in hun leven. 40 jaar later, een jongen pleegt zelfmoord op school, er verdwijnen kinderen. Is er een verband tussen wat er in het verleden gebeurde met wat zich nu afspeelt in het heden? Met de helft van mijn ziel heeft Violet een dijk van een psychologische thriller neergezet. Een prachtige proloog, oftewel hoofdstuk 0. Hierna had ik even een paar hoofdstukken nodig om even echt goed in het verhaal te komen, maar eenmaal daar was ik niet meer te stoppen. Wat een vaart zit er in dit boek, bloedstollende spanning, emotie, prachtige zinnen en ijzersterke personages waaronder ook een aantal kinderen die een rol spelen in deze enorm goede thriller. Het jongetje Guus dat graag gedichten schrijft, deze komen ook voor in het boek en sommigen zullen je ontroeren. Ook met de meisjes Arianne en Doortje leef je intens mee. Voor mij een mustread en dikke aanrader! ★★★★½